5-metai daug ar mazai? E-parduotuve
Džiugu, kad lankytojų dėka UAB "Fotofabrikas" sulaukė 5-metukų gimtadienio.
Apie pasiekimus kalbėti galbūt nereiktų, nes pagrindiniai kriterijai - apyvartos, pelningumas augo kaip ir užsibrėžta. O girtis patiems turbūt nevertėtų :)
Norėtųsi pasidžiaugti pastovumu. Dažniausiai e-komercijos projektai būna vienadieniai arba klonai užsienio projektų nepritaikyti Lietuvos vartotojams.
Kiekvienais metais esame minimi vienuose ar kituose tyrimuose, kaip viena iš geriausių, viena iš žinomiausių - populiariausių e-parduotuvių.
Kur ta paslaptis ir kokie būtų patarimai pradedant "lipdyti" e-parduotuvę? (Patarimai primityvūs, bet tai abėcėlės dalis)
- Jūsų idėja tikrai ne unikali, dažniausiai ją kas nors kur nors jau įvykdė, arba ruošiasi įvykdyti;
- Laikas - kaip žemėje taip ir internete viskas užtrunka pakankamai ilgai, Jūs sugalvojate, kol IT skyrius įvykdo, kol žmogus pajaučia, kad taip - tai naudinga;
- Ištekliai, neinvestuokite milžiniškų lėšų į įvairias reklamos formas, geriau po truputį, bet tikslingai. Neminėsiu konkrečių pavyzdžių (yra ir lietuviškų), kai buvo "metami" didžiuliai pinigai ir po to jie pasibaigė. Galbūt galiotų taisyklė: "Aukštai šoksi, žemai krisi" ar kažkaip panašiai :) ;
- Negalvokite jog e-parduotuvės išlaikymas labai pigus dalykas. Paskaičiuokite kiek vien programuotojų darbas kainuoja?;
- Nesistenkite pasiūlyti parduotuvėje nesuprantamų dalykų paprastam piliečiui, visgi pats svarbiausias dalykas yra patogumas;
- Planuokite, kaip ir bet kokiame versle. Jei rinka neužpildyta, vadinasi ne tik Jūs, bet ir kitas greitai "atsiras" internete. Ar būsite tam pasiruošę?;
- Kuo Jūs būsite kitokie? - Dabar visi žaidžia su kaina: pigesnis, mažesnis ir t.t. O su asortimentu daugiau ir t.t. Bet kainos jos gali susilyginti, o prekės Jūs juk negaminate? (nebent tą darote :) ) Vadinasi ja prekiauti gali ir kiti? Jei šie du kriterijai susilygins ką tada darysite?
- Globalizacija - ar šios prekės aš negaliu nusipirkti internetu kitur? O gal ir pigiau? Atminkite internetas neturi sienų. Taip kol kas tik kokie 5% (skaičius subjektyvus) Lietuvos interneto vartotojų pirktų amazon.com ebay.com ir panašiai, bet jei dabar paslaugos kokybę jie palygina su Lietuvoje esančiomis e-parduotuvėmis ir tradiciniais prekybos centrais, tai ateityje bus palyginama su visame pasaulyje esančiais e-shopais.
- Nepamirškite įstatymų, jei sukūrėte e-parduotuvę, žinokite, jog įstatymai vartotojus labiau gina perkant internete negu tradicinėje parduotuvėje ir būkite tam pasiruošę.
- E-parduotuvės vienas iš sėkmės garantų - pristatymas. Gaila, Lietuvoje vis dar didelės problemos, bet po truputėlį jau galima rasti vieną ar kitą vežėją...
- Dirbkite su profesionalais, vienas žmogus negali visko atlikti pats.
Elektroninės parduotuvės sukūrimas ir priežiūra: 7D.lt
Pristatymo tarnyba: DPD.lt (kol kas patikimiausi)
Reklama: Google Adwords (ne naujiena, bet patogu ir veiksminga)
Surašiau pagrindinius kriterijus, jei kam įdomu ir nori plačiau sužinoti - klauskite komentaruose, Kitą šeštadienį atsakysiu į Jūsų klausimą. Nesu profesionalas, bet pasistengsiu padėti.
Pagarbiai,
Simas
Komentarų nėra:
Rašyti komentarą